
Branża e-commerce
Branża e-commerce
Sprzedaży towarów i usług drogą internetową wymaga specjalistycznego zabezpieczenia prawnego i odpowiedniej wiedzy prawniczej.
Sprzedaży towarów i usług drogą internetową wymaga specjalistycznego zabezpieczenia prawnego i odpowiedniej wiedzy prawniczej.
Skontaktuj sięE-commerce
Nasze usługi dla Twojego e-biznesu
Kompleksowe wsparcie prawne w e-commerce
Więcej
Naszą misją jest dostarczanie dla e-commerce kompleksowej i właściwej ochrony prawnej, która kluczowa dla sukcesu w biznesie on-line.
Usługi
Elastyczność, wsparcie i innowacyjne rozwiązania
FAQ
Umieszczenie loga innej firmy na stronie własnego sklepu internetowego, co do zasady wymaga zgody tego podmiotu lub licencji na obrót produktami z logiem producenta. Jeśli chcemy w celach marketingowych wskazać, że współpracujemy z daną firmą powinniśmy dla własnego bezpieczeństwa uzyskać pisemną zgodę. Czym innym jest, jeśli udostępniamy towar, którym handlujemy w sklepie internetowym. Zgoda na wykorzystanie logo w materiałach informacyjnych lub marketingowych nie będzie potrzebna, ale tylko wtedy, gdy doszło do tzw. ,,wyczerpania prawa”, a to ma miejsce, gdy towar pochodzi z legalnego źródła i został wprowadzony do obrotu. Niemoże także w takim przypadku dojść do nieuczciwej konkurencji, czyli używając loga producenta musimy kierować się promocją produktu, a nie własnego sklepu. Nielegalnym jest także wykorzystywanie grafik lub treści skopiowanych z innych stron internetowych, naruszeniem także, co do zasady będzie użycie zdjęcia bez zgody jego autora.
Przepisy nie przewidują szczególnej formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej dla e-commerce. Może zatem to być jednoosobowa działalność gospodarcza lub przykładowo spółka z o.o. Powinieneś jednak uwzględnić, jakie usługi lub towary będą przedmiotem Twojej działalności w internecie, albowiem przepisy szczególne mogą wymagać w zależności od tego co będzie przedmiotem Twojego biznesu on-line szczególną formę prowadzenia działalności gospodarczej. Przy wyborze formy działalności warto także zastanowić się, jaki wpływ będzie mieć dana forma działalności gospodarczej na sposób opodatkowania. Jeżeli przewidujesz, że Twoje dochody będą bardzo niskie i nie będą przekraczać w każdym miesiącu najniższej krajowej warto zgłębić temat działalności nierejestrowanej.
Przede wszystkim musisz na stronie zamieścić regulamin, który będzie zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Jeśli Twoje usługi skierowane są do konsumenta musisz udostępnić regulamin konsumentowi przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i w taki sposób, aby konsument mógł regulamin pozyskać, kopiować, odtwarzać i utrwalać. Jeśli regulamin zawiera błędy lub zapisy niezgodne z prawem możesz być narażony na zgłoszenie tego faktu przez konsumenta do UOKiK lub skierowanie sprawy na drogę sądową, co może pociągać za sobą karę pieniężną. W regulaminie powinny zostać ujęte wszystkie prawa konsumentów, a także powinien uwzględniać przepisy dotyczące świadczenia usług droga elektroniczną. Powinieneś także zadbać o ochronę danych osobowych Klientów, którzy będa dokonywac zakupów w Twoim sklepie internetowym, aby przetwarzanie danych było zgodne z przepisami RODO. Zweryfikuj także, czy usługa lub produkt, który zamierzasz sprzedawać przez internet jest obwarowany dodatkowymi wymogami prawnymi lub czy w ogóle zamierzony handel w internecie może być legalny. Istotne jest także, czy produkty wprowadzane do handlu spełniają wymagania Unii Europejskiej. Jeśli sam produkujesz towary lub tylko opakowujesz je przed sprzedażą w internecie, to zapewne będziesz musiał uzyskać wpis do rejestru BDO. Są to przykładowe i jedne z najważniejszych aspektów, o które należy zadbać decydując się na biznes on-line. Natomiast specyfika sprzedawanych przez Ciebie produktów lub usług może mieć inne dodatkowe obwarowania prawne, o które musisz zadbać, aby nie narazić się na problemy z prawem.
Zespół